پانوراما جزئی , پانورامای تمام 360 درجه غیر کروی , پانوراما تمام 360 درجه کروی
دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
  +98 9210907682 +98 2165558185

مقالات

21

عموماً سه نوع  عکس پانوراما وجود دارد:

1- شما عکسهای پانوراما جزئی یا partial را می شناسید که از مناظر در نقاط مختلف توسط حالتهای پانوراما دوربینها یا حتی برنامه های کاربردی گوشیهای همراه قابل عکسبرداری هستند. اساساً آنها دیدهای با زاویه گسترده ای هستند که توسط الحاق چندین عکس ایجاد می شوند. این نوع دید گسترده با یک شات قابل ایجاد نمی باشد.


نمونه پانوراما جزئی-این عکس تقریبا 180 درجه میباشد (ایران، تهران، منطقه کولک چال)

2- پانورامای تمام 360 درجه غیر کروی  مقداری پیشرفته تر میباشد به طوریکه در آن تمامی  میدان دید اطراف شما در همه جهات در عکس قابل مشاهده می باشد. درخصوص اینکه چطور آنها گرفته می شوند   می توان گفت که شما باید شروع به گرفتن عکس پانوراما جزئی بکنید سپس عکسبرداری را باید به قدری ادامه دهید تا تصویر اول گرفته شده با تصویر آخر گرفته شده همپوشانی داشته باشد.


نمونه عکس پانوراما تمام 360 درجه غیر کروی (ایران، مشهد، پارک جنگلی وکیل آباد)

3- عکسهای پانوراما تمام 360 درجه کروی در صدر قرار دارند، ایجاد آنها بسیار دشوار میباشد. آنها نه تنها تمام دید اطراف شما را ضبط میکنند بلکه دیدهایی از بالا و پایین میدان دید شما ارائه می کنند. یک عکس پانورامای تمام 360 درجه کروی خوب به صورتی ایجاد می شود که عکاس و تجهیزات عکسبرداری در تصویر پانوراما مشخص نباشد.



نمونه عکس پانوراما  تمام 360 درجه کروی (ایران، مشهد، آرامگاه خواجه ربیع) به طوریکه شما قادر به مشاهده بالا سر و پایین  میدان دید  خواهید بود- نسخه تعاملی تصویر را از طریق لینک زیر می توانید مشاهده کنید لینک

برگرفته از http://www.howtoshoot360.com



نظر ها

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.

ثبت نظر

نام

ایمیل

دی ان ان evoq, دات نت نیوک ,dnn